Posted on: juli 9, 2020 Posted by: admin Reacties: 0

Heb je problemen met je computer? Werkt de internetverbinding voor geen meter? Of loopt je printer de hele tijd vast? Krijg je steeds foutmeldingen waardoor je niet verder kunt werken of is je toetsenbord ermee opgehouden? Als je alles zelf al hebt geprobeerd, wie kan je dan benaderen om je met jouw computerproblemen te helpen? We zetten de mogelijkheden voor je op een rijtje.

Wie kan mij helpen als ik een probleem heb met mijn computer
© Pixabay.com

Contact opnemen met de fabrikant

De fabrikant van jouw computer, printer, monitor of welke hardware dan ook heeft als het goed is een eigen klantenservice. Deze klantenservice is in het leven geroepen om jou te helpen als je problemen hebt met je computer. Je kunt ze gewoon bellen, een mail sturen en steeds vaker heb je ook de mogelijkheid om met ze te chatten. Is je computerprobleem ontstaan binnen de garantieperiode? Dan helpen ze je vaak gratis. Problemen en vragen die met het merk of het product te maken hebben, specifieke vragen dus; daar kan de fabrikant je prima mee helpen. Als je een probleem hebt met producten van diverse merken, dan is deze optie wellicht niet de handigste.

Contact opnemen met je internetprovider

Heb je problemen met je internetverbinding? Dan kun je het beste contact opnemen met je internetprovider. Wordt het probleem niet in jouw woning veroorzaakt, maar in de buitenhuis bekabeling of in de wijk bijvoorbeeld, dan kan de internetprovider dit probleem zo voor je oplossen. Jouw internetprovider is met name geschikt om te helpen als je problemen hebt met je router, je internetverbinding of je e-mail. Bij andere computerproblemen kunnen ze je helaas niet helpen.

Wie kan mij helpen als ik een probleem heb met mijn compute
© Pixabay.com

Contact opnemen met de winkelier

Is je computer kapot? Neem dan contact op met de winkel waar je jouw computer hebt gekocht. Het maakt niet uit of je de computer bij een fysieke winkel of een online winkel hebt gekocht. Is je computer nog binnen de garantieperiode? Dan is de winkelier verplicht om je computer te repareren. Ze nemen dan ook de verantwoordelijkheid op zich als de computer naar de fabrikant opgestuurd moet worden of als er een ander bedrijf ingeschakeld moet worden. Maar ook buiten de garantieperiode sta je in je recht. Je kunt de winkelier altijd op de werking van je computer aanspreken en op een juiste klachtenafhandeling.

Hulp op afstand

Zijn de bovenstaande opties niet mogelijk en wil je toch graag van je computerproblemen af? Dan kun je als laatste optie nog kiezen voor hulp op afstand. Er zijn veel bedrijven die computerhulp aanbieden tegen betaling. Je kunt dan geholpen worden via telefoon, e-mail of chat. De computerhulpverleners aan de andere kant van de lijn kunnen je computer ook overnemen via internet. Ze kunnen dan precies zien wat er aan de hand is. Om dit mogelijk te maken moet je een programma downloaden. Daarna krijg je van degene die je helpt een code en hij kan dan verbinding maken met jouw computer. Je hoeft zelf helemaal niets meer te doen. Je ziet de muis over het scherm bewegen, programma’s openen en aanwijzingen aanbrengen. Vertrouw je het niet meer? Dan kun je de verbinding verbreken met één muisklik.

Laat een reactie achter