Posted on: februari 2, 2022 Posted by: admin Reacties: 0

Lopen de zaken goed en heb jij het gevoel dat er voor jou geen kansen meer liggen om door te groeien met je webshop binnen de Nederlandse markt? Dan wordt het tijd om toe te treden tot de internationale markt! Om succes te behalen in het buitenland zul je de webshop moeten aanpassen aan je nieuwe doelgroep. Hier komt meer bij kijken dan je in eerste instantie zult denken. Een simpele vertaling van alle content is namelijk niet toereikend. Wij vertellen je hoe je het beste resultaat behaalt met je webshop in het buitenland.

© Pixabay.com

Partnerschap met een vertaalbureau

In eerste instantie klinkt het aantrekkelijk de webshop zelf te vertalen met behulp van een vertaalmachine. Het is immers voordelig en de vertaling is vrijwel direct klaar. Maar niks is minder waar. Teksten die op deze wijze zijn vertaald staan vol met spel fouten en zijn vaak grammaticaal incorrect. Als je vertrouwen wilt opwekken bij je bezoekers werkt het averechts om deze teksten op je webshop te tonen. Daarom kun je het beste een partnerschap aangaan met een vertaalbureau.  De vertalers bij het bureau zijn meer dan in staat de teksten foutloos te vertalen waardoor je een betere indruk achterlaat bij je doelgroep.

Doelgroep

Naast een goede en foutloze vertaling is het belangrijk dat de content op je webshop is afgestemd op de buitenlandse doelgroep. Dit wordt vaak onderschat. In Nederland zijn we vaak erg direct. Deze aanspreekvorm wordt in het buitenland niet altijd gewaardeerd. Zo kun je behoorlijk de plank misslaan. Professionele vertalers kunnen je behoeden voor deze fouten. Zij weten precies hoe je de doelgroep moet aanspreken zodat je de aandacht van je bezoekers vasthoudt.

© Pixabay.com

Advies

Een webshop vertalen is erg arbeidsintensief. Wanneer je de ambitie hebt om met je onderneming over de grens te gaan kun je het best de vertaling laten uitvoeren door een professional. Niet alleen zorgen ze bij een vertaalbureau voor een kwalitatieve vertaling, ook weten ze hoe je het beste kunt communiceren met je doelgroep. Zo behaal je het beste resultaat met je webshop op de buitenlandse markt!

Laat een reactie achter