Posted on: mei 6, 2021 Posted by: admin Reacties: 0

Je hebt de stap gezet naar e-commerce. Proficiat! Met je spiksplinternieuwe webshop, kan je straks grenzeloos potentiële klanten aanspreken, je producten online promoten en ongelooflijk veel nuttige informatie verzamelen die de productiviteit en het succes van je webshop verhogen. Momenteel ben je natuurlijk nog een newbie, in dit artikel vind je praktische tips zodat je straks zonder zorgen mee op de e-commerce wave surft.

Wat een webshop en mojo met elkaar te maken hebben
© Pixabay.com

Ondernemersmentaliteit en mojo

Je hebt een leuk idee en je wil een webshop opzetten. Fantastisch! Je vraagt jezelf misschien af of je het allemaal wel voor elkaar zal krijgen, of je het in je hebt? De eerste stap zetten is spannend natuurlijk en een gezonde onzekerheid kan de kop op steken. Houd het volgende in gedachten: een belangrijke factor voor elk businessidee met slaagkans is je drive, je passie, je mojo. Die ‘sparkle’ heb je gewoonweg nodig. In combinatie met de juiste mindset kom je er wel. Misschien met vallen en opstaan, maar een quitter ben je niet, toch? Die go-getter mentaliteit, die ik-bijt-me-erin-vast mindset, die vloeit voort uit die onverbreidelde passie voor wat je doet. Als je die hebt, dan zit het wel goed.

Uitwerken van je idee

Je wil dus online gaan verkopen. Je idee uitwerken tot in de puntjes is de eerste stap. Van het eerste contact met de klant tot de verpakking en de verzending van je product. Maar hoe begin je daaraan? Een goed draaiende webshop opzetten doe je niet in 1-2-3. Planning, planning en nog eens planning, daar draait het om. Een goed hulpmiddel is het in kaart brengen van de customer journey. Verdeel je business in de verschillende stappen die je klant doorloopt: van het eerste contact met jouw bedrijf tot de naverkoop en bij elke stap na over touchpoints. Overweeg eventueel ook achteraf betalen: een slimme manier om meer verkoop te genereren en nieuwe klanten vertrouwen te geven. Als ze je eenmaal kennen zullen ze daarna gewoon met Bancontact vooruit betalen.

Wat een webshop en mojo met elkaar te maken hebbe
© Pixabay.com

Hoe ga je je webshop bouwen?

Begin je er zelf aan of doe je best beroep op een professional? Tegenwoordig zijn er hoop gratis platformen waar je makkelijk zelf een webshop kunt bouwen. De keuze hangt volledig af van jouw specifieke doelen en noden. Bestudeer en vergelijk. Ga je voor een gratis platform of wil je toch een aantal betalende features? Bedenk ook dat je daarnaast altijd ook voor een betaalprovider zal moeten kiezen. Met een payment plugin sluit je de betaalpagina naadloos aan op de huisstijl van je webshop. Kies je bijvoorbeeld een Magento webshop? Vraag dan naar de payment plugin Magento. Liever maatwerk via een professionele webshopbouwer? Dan kun je gebruikmaken van een API-koppeling, deze moet zelf ingebouwd worden in de webshop. Best bel of mail je met een aantal webbureau’s die je aanspreken en vraag je RFP’s op, zij kunnen je ook adviseren over (betaal)plugins en Payment Service Providers.

Laat een reactie achter