De opkomst van social advertising, SEO, online PR, affiliate marketing, e.d. doen ons soms denken dat het marketingverhaal vandaag vooral online wordt gevoerd. We spreken niet zo vaak over offline communicatiekanalen, tenzij het over tv, radio of print gaat. Nochtans is offline marketing in de laatste 20 jaar immens geïnnoveerd. Één van die innovaties zijn grote LED schermen. Heb je al eens gedacht om je bedrijf op die manier in de spotlight te zetten?
Opvallen in hoge resolutie
Bedrijven en hun marketeers kunnen vandaag grote digitale ledschermen huren voor reclame, rekrutering of live beelden. Het grote formaat waarmee de reclameboodschap wordt weergegeven grijpt meteen de aandacht van heel wat mensen. Een LED scherm kan zowel voor zowel binnen- als buitenreclame. Denk maar aan reclame tijdens beurzen, tentoonstellingen, sportevenementen, live concerten, en nog zoveel meer. Het gebruik van een digitaal scherm is de afgelopen 10 jaar meer dan verdubbeld als gevolg van de dalende kosten en de snelheid waarmee de reclame aangepast kan worden. Net omdat een LED scherm erg groot is, is het een perfecte optie voor reclame langs de weg of voor een groot publiek. Daarnaast is een LED scherm flexibel, want je kan meerdere slides of schermen projecteren, dus geen paniek als je heel wat content wilt laten zien aan je doelpubliek.
Enkele eigenschappen van zo’n LED scherm
LED schermen zijn een draagbare tool die kan worden aangesloten op laptops of PC, zodat je content voor de advertenties gemakkelijk kan worden beheerd of last-minute worden veranderd. Je kan er ook voor kiezen om een kalender op te maken, zo stel je in welk beeld wanneer moeten verschijnen. Daarnaast zijn LED schermen een stuk feller dan een tv scherm. Op klaarlichte dag is je content dus beter leesbaar, maar ook ‘s nachts merk je dat het beeld beter is (hoewel men het dan wel dempt om niet te verblinden). Dat is nog niet alles! Een LED scherm is wind-, stof- & waterdicht, waardoor het dus best wat weersomstandigheden kan trotseren.
Wie niet waagt die niet wint
Ben jij klaar om jouw boodschap eens te testen op een groot scherm? Zonder twijfel is een ledscherm huren een uitstekende keuze aangezien een scherm aankopen best een grote investering kan zijn. Om deze reden geven veel organisaties de voorkeur aan het huren van een ledscherm, ook omdat de campagne vaak eenmalig is of van korte duur. Een bedrijf die dus op zoek is naar een tool voor creatieve, opvallende en effectieve indoor of outdoor reclame zal hier ongetwijfeld een goede zaak mee doen.